In aansluiting op ‘de kerkgeschiedenis’. 2 .

In aansluiting op de getrokken conclusie uit ‘de kerkgeschiedenis’.

De Bijbel geeft o.a. aan dat wanneer het lichaam ergens onder lijdt, dat dan het hele lichaam in haar functioneren wordt beperkt. Dat klopt!

Zij geeft in haar woord óók aan dat wij dan maar moeten bidden om van die lasten verlicht te worden. De kerken (met de R.K. voorop) doen/deden naast de verwijzing te bidden naar God er nog een schepje bovenop door ook de door hen beschouwden heiligen (te beginnen met Jezus moeder) beschikbaar te hebben om te kunnen aanbidden…

Deze misleiding staat nog los van het gegeven dat wij niet één maar twee Goden kennen, waartoe wij ons kunnen richten! GOD, Jezus (de Bron van Licht en Leven) en de God van duisternis (de tijd-/wereldgeest) die ons naar ontwerp van de Heer ons als de moeder van de natuur vormgaf.

Wat een bedrieglijke en misleidende leer leert ons de Bijbel! Ik word er, als Geestverwant van de Heer, erg boos en verdrietig om dat zij met hun misleidende leer hun volgers in de waan laten ‘geholpen te zullen worden’. Maar hen intussen niet uit hun lijden verlossen en zonder te wijzen op de mogelijkheid van de statuswissel van de ziel hen ook nog eens voor altijd, in wachten, verloren doet gaan.

De Heer Jezus kwam ons verlossen van de geest van het kwaad, waarin wij geboren zijn. Hij gaf ons Zijn Naam om daarmee een kwaad als angst, aandoening, depressie, ziekte of pijn, te verdrijven.

Bevrijd van de wereldheerser (geest van duisternis) kennen wij ook geen angst meer voor de tijd na de dood.

Geloofd en geprezen is de Koning der koningen, de Heer Jezus! Amen.

Jezus gaf ons de bevrijdende belofte: “Bij dreigend ongemak als ziekte e.d. benoem het kwaad en spreek in geloof en met gezag je hardop en meermalen uit: kwade geest van pijn, griep, corona, kanker of hoe je ook heet ‘in Jezus Naam’ verdwijn!”

Dit is de Blijde Boodschap, de boodschap naar Vrede, die vanuit onze wil wordt bekrachtigd en wij jou verkondigen.

Ruim twintig jaar Geestverwant van de Heer kan ik van deze aanbeveling als ervaringsdeskundige getuigen. Geen ziekte, ja zelfs geen irritant kankergezwel, kreeg mij tussen de lakens van een ziekbed… Jezus overwon!

Door angst te zaaien met teksten als: “wanneer u de ander niet vergeeft, zal ook ik jou niet vergeven!” (Mattheus 6:15) Zijn niet de woorden van een betrokken Vader, zoals de Bijbel ons GOD voorstelt, maar van de geest van duisternis, Zijn opponent, die ons naar Zijn opdracht voor een aards verblijf vormgaf.

Overigens, gaat onze GOD Jezus aan zonden (onze ondeugden in dit aardse leven) geheel voorbij!

Hij ziet het hart aan en geeft, bij aanname van Hem als Heer, ons een nieuwe status van zijn: ‘herboren in Christus’.

De Bijbel is in haar plot in strijd met de Leer van de Heer Jezus, Die door de Bijbelschrijvers daarom als rebel werd afgewezen, vervolgd en vermoord.

Gelukkig hebben wij aan Jezus een levende GOD en vond/vindt Hij het zinvol om de blijde Boodschap van de verlossing nogmaals aan de mensheid bekend te maken…

Wat leert Jezus: ”kom allen tot Mij die vermoeid en belast zijn en Ik zal je rust geven” (Mattheus 11:28) naar de belofte van GOD de Vader.

De Geest van GOD, de Bron van Licht en Leven, sprak eerder: “Onthoud van Mij: Niet door kracht of geweld, maar door Mijn Geest van Liefde, Jezus, is het Mijn wil jou te bevrijden van de geest van het kwaad die over de wereld heerst. Ik zal, bij erkenning van Jezus als Heer, jou van een zuiver hart (= met een zuivere zielstatus) voorzien!”

Met andere woorden: met de aanname van de Heer Jezus tot Heer; wijzen wij de geest van duisternis de deur. En krijgen wij Hem, de GOD van Licht, Leven en Liefde, als Herder en Beheerder over ons leven.

Wanneer wij dan voor Jezus hebben gekozen om Heer te zijn over ons en Hij ons in het geestelijk huwelijk Zijn Naam heeft gegeven (toen wij uit het doopbad stapte), hoeven wij, met het geloof van Zijn inwoning, niet meer te bidden…, maar gebieden ‘in Jezus Naam’ een kwaal of kwaad uit ons bestaan te verdwijnen.

Wij hebben in ons gevecht tegen een ziekte, virus of andere aandoening als pijn, niet met mensen te maken, maar met de geest waarin wij geboren zijn; de duistere machten en krachten die ons leven willen ontwrichten.

Met de Geest van GOD (van Licht, Liefde en Leven, inwonend laten wij zelfs de geest van angst niet meer toe ons bang en onzeker te maken! Wij sturen haar simpel weg en houden daarin (telkens opnieuw) vol.

In relatie gekomen met de GOD van Liefde kunnen en mogen wij in het vertrouwen leven, dat Zijn wil van het goede (genezing van een kwaad) onze wil daarin ondersteund.

Wees niet ongelovig, maar gelovig, en getuig als Kind van Zijn Vrederijk van Zijn aanwezigheid door ‘aan Jezus gelijk’ je wil uit te spreken over genezing en het loslaten van kwaden en kwalen.

Wat zal ik hier meer over zeggen dan dat ik mijn verontwaardiging, over de 2000 jaar misleiding, indoctrinatie en onduidelijkheid van de kerk met hun religieus wettisch denken, onder controle tracht te houden.

Met hun kleiende God en niet nader verklarende oproepen; zoals in Mattheus 6:33-34 “Zoek eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid, en al Zijn gunsten zullen u worden toegeworpen. Wees dan niet bezorgd over de dag van morgen; want morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad”  kan men weinig aanrichten, bij het voorbijgaan aan de erkenning van de Heer Die ik/(wij de Geestverwanten) als Heer en Herder hebben aangenomen, maar zij hebben verworpen.

Het is goed om ‘bij de dag’ te leven om avonds dankbaar, geholpen door de Heer gerust, pijnloos en gezond, te kunnen gaan slapen. GOD, de inwonende Heer waakt!

Kom je geloof tekort, vraag het aan de hemelse Vader, Jezus de Heer!

Praten met Hem past in een intieme relatie. Geen religie of theologie kan hier aan tippen!

Het boek ‘Engel of bengel’ (in prijs verlaagd) is online te bestellen boekenbestellen.nl

GODs heilrijke zegen bid ik je toe.

Deel op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *