De drie-eenheid.

Je bent vrij om je leven opnieuw uit te vinden. Dit betekent dat je op grond van nieuw inzicht de ooit ingenomen standpunten opnieuw mag bepalen.

Te weten: De ‘drie-eenheid’ is een aardse eenheid, zoals de samenstelling van materie (bv. water = H20) en het zonlicht (met de primaire kleuren Rood, Geel en Blauw) én de in tijd geplaatste evolutie-emolumenten; de Ruimte, het licht en de materie).

Spiritueel wijst zij naar de god* van duisternis; de geest (God) die ons uit de stof vormgaf naar het ontwerp en opdracht van GOD de Vader, Bron van Licht, Liefde en Leven. (*de mythologische god, bekend als ‘de duisternis, Moedernatuur.)

Bijbels heet zij ‘de god van Abraham, Isaac en Jacob’… Ook worden de leden van een christelijke kerk nog steeds in de drie-eenheid: ‘De Vader, de Zoon en de Heilige Geest’ gedoopt in plaats van in de Naam Jezus met Wie wij ons willen verbinden in een Geestelijk huwelijk.

Gelet op het gegeven dat de geest van duisternis zich in de Bijbel uitgeeft voor God, en de Heer Jezus de geest van duisternis (het kwaad) heeft overwonnen en Hij Jezus ons de blijde boodschap van Genade bracht, is het onverantwoord om je gebed naar een niet bij Naam genoemde God in de duisternis los te laten! Zij, de geest van duisternis, zal ongeadresseerde gebeden stelen en onbeantwoord laten…

Draag je inmiddels Jezus Naam, dan ben je met Hem overwinnaar op het kwaad, de oude inborst. En kan/mag je in Zijn Naam met succes Zijn Naam als ‘stok’ inzetten om kwaad als pijn, aandoeningen en ziektes, te verdrijven. Niet meer naar een God bidden dus, maar de Relatie aangaan met GOD, Jezus, de Bron van Licht, Liefde en Leven!

Jouw wil om met de Geest van GOD, Jezus, te worden verzoend, lees verenigd in een geestelijk huwelijk, kan bekrachtigd worden met de doop. Een wilsbeschikking van de hoogste orde!

In relatie met Hem, Jezus, GOD de hemelse Vader, worden gebeden wél beantwoord!

GODs wil is een (verzoende) herstelde zielstatus ( in een gezond lichaam) met een blij verwachtingsvol karakter.

Wanneer je bidt, bid dan naar de Hemelse Vader of Heer Jezus en dank Hem met lofprijs!

Of wacht je nog steeds op antwoord van gebeden die jij de duistere onbekende ruimte in hebt geslingerd, met jouw beeld hoe het leven ingevuld moet worden. Bijvoorbeeld die van de samenstelling van een gezin (een drie-eenheid) en/of een verdere vereniging van maatschappelijke en sociale ‘betekenis’?

Laat het onbeantwoord blijven van gebeden het teken zijn, dat je geen relatie met Jezus (de Bron van Licht en Leven) hebt, maar religie bedrijft en de “verkeerde macht” aanbid… (Zie www.stichtinginderdaad.nl/de-kerkgeschiedenis )

Bij mij werkt het inzetten van Zijn grote Naam, de ‘stok’, om kwalen en kwaden te verdrijven sinds ik mij bewust ben in Zijn Vrederijk, onder Zijn Heerschappij, te zijn, naar de verwisselde zielstatus*. (naar Galaten 2:20)

(*zielstatus, de erkenning met Jezus als Heer, Die bij de volwassenendoop Zijn Naam gaf/geeft. Lees, mij opnam in GODs Vrederijk.)

De Heer Jezus sprak ons niet aan op ons geweten, dat door ‘het kwaad’ listig met schuld en boete is en wordt gevoed. Nee! Jezus gaat daar geheel aan voorbij!

Hij wijst ons op onze verloren zielstatus en de mogelijkheid Hem tot Koning en Heer aan te nemen, waardoor wij worden vernieuwd. Vernieuwd in Zijn, in ons doen en denken! Halleluja!

Waar wacht men nog op om Jezus tot Heer te verhogen, vraag ik mij af.

Stelt men condities van ‘eerst beantwoording van de aardse wensen’, om daarna ruimte te laten voor de Schepper van hemel en aarde? Of, heeft men het geloof in een God door teleurstelling gevoed afgelegd? Of, is het handhaven van de onduidelijkheid over gewetenschuld en vergeving de aanwijsbare onrust en reden in twijfels te blijven?

Helaas voor het ego, maar zo werkt het niet. Integendeel!

Niet alleen onze aardse zorgen neemt Jezus, bij aanname van Hem tot Koning, weg. Hij voorziet ook met Zijn ‘staf’ in inzicht en verlichting van ons leven in het nu én voor verlenging in het eeuwige leven, het Licht.

Dus, nogmaals, waar is het wachten op om Jezus in dank en lofprijs te gaan verheerlijken?

Met deze ‘brief’ klopt Hij ook, mogelijk opnieuw, aan jouw ‘deur’.

Kom, laat die oude geest van religie los en word vriend van Jezus.

Laat Hem, Jezus, binnenkomen!

Inwonen bij Hem in Zijn Vrederijk, met Zijn vrede inwonend in ons hart, is een geestelijk huwelijk met Jezus aangaan!

SVP. Niet meer wachten, maar neem het initiatief nu, zodat je ook kunt luisteren naar Zijn ingevingen! Zijn Naam Jezus, de ‘stok en staf’ helpen je!

RUST EN VREDE.

Erik Visser (onderzoeker, …, Godsdienstfilosoof en Geestverwant van Jezus.)

Deel, ter herkenning en verheerlijking van Jezus Grote Naam, deze link (stichtinginderdaad.nl/blog) met de Blijde Boodschap op sociaal media!

Bedankt namens allen die ook in welzijn willen leven en willen weten hoe men van de geest van onrust, het kwaad, kan worden bevrijdt.

GODs zegen!

Deel op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *