In de Geest verbonden.

Aan de zorg voor onze lijfelijke gezondheid kan Geestelijk zorg (hygiëne) niet los worden gezien.

Wij kennen allemaal de stelling: “voorkomen is beter dan genezen”, dat ons, als proper volk, met de paplepel is ingegeven en ons er toe aanzet om t.b.v. de hygiëne op te ruimen en schoon te maken.

Dit noemen wij een ‘gezonde levenshouding’.

Wanneer wij kijken naar oorlogsgebieden en oude culturen waar het slecht met de persoonlijke hygiëne is gesteld, kan men stellen dat men in feite door schade en schande wijs is geworden.

Wij weten uit ervaring dat wanneer wij de hygiëne niet in acht nemen het met ons niet de goede kant op gaat. Met als gevolg, dat wij kwaden als ongedierte, de dragers van ziektes uitnodigen om hun bestaansrecht, lees leefgebied uit te breiden…

Op Geestelijk gebied is die gezonde levenshouding van ‘zelf persoonlijk actie ondernemen’ door de kerk ontnomen cq. afgeleerd! Zij leerden ons bidden tot een (kleiend) God, de geest van het kwaad die ons vormgaf…

Het masochisme, de zelfingenomenheid van de oude mens, en de onbekendheid van het Gedachtegoed van Jezus zijn er de oorzaak van dat men aandoeningen en lijden te lang laat gedijen, voordat men naar middelen van genezing gaat zoeken.

Zij, de kerk, verwierpen de Heer Jezus met Zijn ideeën over ons wezen, ons ontstaan, ons zijn, de beschikbare Goddelijke wapens tegen het kwaad*. (*de onrust en plagen van het leven).

De kerk had/heeft er belang bij dat wij ons aan haar blijven binden! Ook daarom zijn er tradities en het regelmatige verenigen ingesteld.

De kerk is een gemeenschap van lotgenoten die in ‘de woestijn’ biddend en zoekende is. Jezus kwam met Zijn verlossende Blijde Boodschap als de (op)roepende in de woestijn*. (*staat voor de maatschappij.)

Het is wel verdrietig dat ik als Geestverwant van de Heer Jezus, tevens als klokkenluider moet optreden om de kerkelijk misstanden aan het licht brengen…

De macht om het wegjagen van een lijden is één. Gelukkig bewijst het gebruiken van Jezus Naam opvolgend met punt twee, dat Hij leeft. Én dat je, nu je nog leeft, voor eeuwig Genade wordt aangeboden!

Het herstel hangt verder af van onze wil daartoe, de lichamelijke conditie en onze individuele daadkracht…

De vormgeefster van ons lichaam (het kwaad, de geest van duisternis) laat zich dan wel wegjagen, dat verlet niet dat zij met haar plagen toch ook weer kan terugkomen en het wegjagen van haar invloed van voren af aan begint…

Laat je ajb niet meer met een pijn, ziekte of lijden meeslepen, in welk lijden dan ook!

Laat je genezing aanleiding zijn om Jezus tot Heer aan te nemen en met Hem als Herder verder te gaan. Met de doop in Jezus Zijn Naam verzekerd men zich van Zijn aanwezigheid; de statuswissel van de ziel!

WORDEN ALS JEZUS. YES, WE CAN!

Met Jezus inwonend zullen wij vanaf de doop in welzijn zegevieren en leven! Amen.

  1. Jezus leert ons dat wij als individu een tijdloze ziel (het karakter) zijn, dat voor een zekere genadetijd (aan de adem verkleefd) in dit stoffelijk, door evolutie ontwikkelde en vergankelijk lichaam meelift.
  2. Jezus leert ons dat onze ziel ‘in de geboren verbannen en verloren status’ deel uitmaakt van het rijk der duisternis.
  3. Jezus leert ons dat wij met onze wil boven het lichaam staan. Dit leven sturen en beheren.
  4. Jezus leert ons dat Hij (met de Geest van GOD inwonend) uit het hemellicht op aarde is gekomen om de mensheid uit die verloren status te verlossen; door ons op te roepen; Hem tot Heer te erkennen en tot Koning over ons wezen, de ziel, te verhogen.
  5. Wij individueel onze vrije wil daartoe hebben en dit kunnen bekrachtigen door een ‘Geestelijk huwelijk’ met de Heer aan te gaan, door ons in Zijn Naam te laten dopen, waardoor wij Zijn Geestelijke Naam ‘Jezus’ krijgen.
  6. Als persoonlijke drager van Zijn Naam ‘Jezus’ hebben wij de macht gekregen om in Jezus Naam ‘dragers van het kwaad’ als pijn en ziektes op te dragen (te bevelen) te verdwijnen. De blijde boodschap: Met GODs Geest (Jezus) inwonend staan wij er niet meer alleen voor!
  7. Instrueer jezelf niet met; ‘dit, deze pijn wil ik niet’, maar spreek de pijn, of welke onwenselijkheid of klacht aan, bij haar naam. Bijvoorbeeld: rugpijn, kiespijn, keelpijn, e.d.; in Jezus Naam verdwijn, nu en direct. In Jezus Naam! NB. Onze oude inborst (status) is bij pijn en klachten eerder geneigd te gaan vloeken. Dat daarmee de klacht niet weggaat, maar zal aanhouden is logisch.
  8. De kerk leert ons te kijken naar wetten, uiterlijkheden, zonden en schuld op onze daden. Jezus leert ons niet te oordelen, maar overstijgt het kijken. Hij, Jezus Christus, GOD, ziet (niet discriminerend) onze zielstatus aan, dat, bij de bekrachtiging van ons Geestelijk huwelijk bij de volwassenendoop is/wordt bevestigd.
  9. Of, zoals Klaas Clay het verwoord: “Met je ogen zie je de oppervlakte, met je ziel de diepte.”

Vriend, kom je geloof tekort, vraag dan de Heer Jezus (rechtstreeks) om hulp! NB. Geen mens, priester, dominee of voorganger, kan Zijn plaats innemen!

Erken Jezus als Heer en ook jij zal leven!

Hij geeft ons bij de statuswissel van de ziel (het Geestelijk huwelijk bevestigd met de doop) Zijn Naam ‘Jezus’, waarmee wij zijn bewapend tegen onrust en aandoeningen.

AUB. Neem de proef op de som; door een pijn, kwaal, angst, verdriet of enig ander kwaad, in Jezus Zijn Naam te laten verdwijnen. GOD, Jezus, de Bron van Licht, Liefde en Leven is Autonoom! Dus Zijn GOeDheid zal zich ook kunnen uitstrekken, naar hen die nog niet Zijn Naam ‘Jezus’ dragen…

Het aanroepen van Jezus staat gelijk Hem als de Almachtige te erkennen. Hij is de Overwinnaar van alle duistere machten en krachten.  

De profeet Job waarschuwde de mensheid met de woorden: “Wie GOD verlaat, heeft smart op smart te vrezen. Gewen u toch aan GOD en heb vrede!”

Gelukkig zijn wij die Zijn stem horen en verstaan. Verhard uw hart dus niet, maar laat u leiden!

Erken Jezus als Heer, en je zal in welzijn leven! Hij geeft ons bij onze wil, bevestigd bij de doop, Zijn Naam. Doen dus!

Met Hem ‘inwonend’ zijn wij Heer én bewapend tegen onrust en aandoeningen: Corona, angst, pijn of verdriet, weg ermee!

Wees niet ongelovig, maar gelovig! De Geest van de Heer is niet dood. Hij leeft!

In de Geest verbonden. Twee hemelrijken, twee hiernamaals: In het Licht of blijvend verloren in de duisternis.

Welzijn in gezondheid. Wie wil dat nu niet?!

Wanneer je ziel of lichaam een pijn of aandoening aangeeft, spreek je dan als volgt hardop uit: “pijn, griep, verdriet of verslaving, of hoe je ook heet, in Jezus Naam verdwijn!” Herhaal dit zo vaak als nodig, totdat je zeggen kan en zal: “Dank U Jezus.”

Schroom niet, om kwaden met Zijn Naam te verjagen!

Jezus erkennend als Heer vormen wij samen Het Licht in de wereld.

Het boek ‘Engel of bengel’ dat ik schreef kan je online inzien en kopen bij boekenbestellen.nl

Ben je ook Goedwillend, word dan Vriend van Vrede en Welzijn!

Erik Visser (onderzoeker, …, Godsdienstfilosoof en Geestverwant van Jezus.)

Deel, ter herkenning en verheerlijking van Jezus Grote Naam, deze link (stichtinginderdaad.nl/blog) met de Blijde Boodschap op sociaal media!

Bedankt namens allen die ook in welzijn willen leven en willen weten hoe men van de geest van onrust, het kwaad, kan worden bevrijdt.

GODs zegen!

Deel op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *