Ik leer en onderwijs u.

“Ik leer en onderwijs u aangaande de weg die u gaan moet” sprak de Geest tot mij, toen ik onder de douche stond.

Voor mij aanleiding om de Bijbel er op na te slaan en die woorden van de Heer te vinden.

Ons wezen, het karakter, is tijdloos.

In het eerste boek uit het NT van de Bijbel citeert de discipel Mattheüs aangaande lerende uitspraken van de Heer Jezus. (Mattheüs 22:23-45)

Nadat Hij de Sadduceeërs de mond had gesnoerd over hun ontkenning aangaande het wezenlijk tijdloos bestaan van het karakter (de ziel), snoerde Jezus ook de farizeeërs daarover de mond.

Hieruit blijkt dat Jezus, met de Geest van GOD inwonend, meer kennis over ons wezen had dan diegenen, waarvan wij dat ‘normaal gesproken’ kunnen verwachten.

Ook de andere discipelen citeren Jezus met inherente uitspraken. Marcus 12: 26 “Doch aangaande de doden, zij zullen worden opgewekt. Hebt u niet gelezen in het boek van Mozes hoe God vanuit de braambosjes tot hem gesproken heeft, zeggende: “Ik ben de God van Abraham, van Isaac en de God van Jacob?”

In Mattheüs 16:11 zegt Jezus, nadat Hij een grote menigte op wonderbaarlijke wijze met vijf broden en twee vissen gevoed had; “Waarom denken jullie dat ik het zojuist over brood had? Ik waarschuwde jullie voor de gist, de leer der Farizeeën en Sadduceeën.

Lucas, een andere discipel, memoreerde Zijn ervaring met deze waarschuwing in Lucas 12:1 zo; “Ondertussen verdrongen zich duizenden om Hem heen en sprak Jezus; Ik waarschuw jullie voor de Farizeeërs. Het zijn huichelaars!”

En de uitspraken betreffende onze tijdloosheid in Lucas 12:4. “Jullie zijn Mijn vrienden. Wees niet bang voor de mensen die je willen vermoorden, Zij kunnen alleen maar je lichaam doden, maar hebben daarna geen macht meer over je.”

GOD, de Almachtige Heer spreekt (ook) tot ons op verschillende wijze.

Bijgaand een afbeelding van het door mij intuïtief gemaakte schilderij, dat ik later ‘Mozes bij de braambos’ heb genoemd. Bij aanvang was het een ontwerp van drie zonnebloemen totdat ik het silhouet ontdekte, dat mij uitnodigde mij daar verder op te richten bij de uitwerking.

Zoals eerder gemeld, geloof ik niet in toeval. Dat dit terugkerende onderwerp met betrekking tot mijn veelzijdige interesses niet alleen in mijn Art tot uitdrukking komt, maar ook in de Geest leesbaar en soms hoorbaar woordelijk wordt gehoord, kan men als bevestiging zien dat iedereen geleidt wordt. Bij geboorte eerst de tijd-/wereldgeest, met haar onrustgevende en zelfs destructieve instructies. En vanaf de verzoening met GOD de Heer van het Vrederijk (in Christus herboren) liefdevolle, rustgevende  en constructieve leiding.

Laten de ingevingen, het luisteren naar de Geest van GOD, een hogere rol zijn dan onze overpeinzingen, dan behouden wij de weg die Hij (GOD, onze lieve Heer en Herder) voor ons individueel gepland heeft. (Spreuken 3:5 “Vertrouw op den Heer met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet.”)

Of is het zo, dat je waarde hecht aan ingevingen die tot zelfmoord aanzetten? Nee toch!  Ingevingen zijn van de geest die/Die ons leidt.

Het Gedachtegoed, de leer van de Heer zoals op de website van Stichting Inderdaad is gepubliceerd mag en kan dus zonder enige twijfel, mét het boek ‘Engel of bengel’, als de waarheid over ons wezen, het zijn, worden aangemerkt!

Pythagoras gaf het wetenschappelijk al aan: waar het één is kan het ander niet zijn…. In onze aardse tijd kiezen wij individueel wie wij willen dienen; onszelf en daarmee de geest van het kwaad, of de Heer van Liefde en Leven.

Spreuken 19:8  “Die verstand bekomt, heeft zijn ziel lief; hij neemt in wijsheid toe om het goede te vinden.”

 Help met een donatie!

Reageer, door in te schrijven als Vriend van Vrede en Welzijn.

Deel op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *